Pozitivní myšlení

Tipy na pozitivní myšlení z knihy Teresy Mooreyové Duševní ochrana. Smyslem je kolem sebe vidět více pozitivních věcí než negativních.






  • Vyhýbejte se depresivním novinovým titulkům – vyhledejte si něco humorného nebo optimistického.
  • Pokaždé když se zahlédnete v zrcadle usmívejte se na sebe. A pochvalte se!
  • Na sklonku každého dne napište tři dobré věci, které se vám přihodily, které jste viděli, nebo o nichž víte.
  • Také si napište tři věci, které se vám podařily
  • Na sklonku každého dne si přečtěte něco povznášejícího a povzbudivého, například poezii nebo román se šťastným koncem.
  • Veďte si deník lichotek, do něhož budete zaznamenávat vše hezké, co o vás řekli ostatní lidé
  • Počítejte dary, jichž se vám od života dostalo, a také si je zapište. Například jídlo na stole, bezpečí před fyzickým útokem, tekoucí vodu apod.
  • Zavolejte svým kamarádům a své rodině a sdělte jim nějaké dobré zprávy!
  • Smějte se – zvláště s přáteli.
  • Věnujte se sexu – milování představuje opravdové přitakání životu.
  • Vyberte si dvě nebo tři přiměřeně pozitivní prohlášení, která si můžete říkat s přesvědčením. Například „Stále nalézám věci, které mě těší!“
  • Každý den si dopřejte nějakou maličkou radost (sklenku vína, tabulku čokolády, posezení na sluníčku) a každý víkend něco většího (dejte si masáž, vyrazte si s přáteli).
  • Pokud se vám přihodí něco špatného (například ztratíte zaměstnáno, sepište si všechny výhody, které by vám to v krátkodobé i dlouhodobější perspektivě mohlo přinést. Od „Díkybohu, že už nemusím tak brzo vstávat!“ až po „Možná že se ted budu moci věnovat vytouženému povolání“.